Soukromé zubní ordinaci jsme zefektivnili oslovování klientů implantologie
Stomatologická praxe doktora Ilka se kromě běžné péče specializuje také na zavádění zubních implantátů.
→ Výchozí výzva:
Ordinace se chtěla silněji zaměřit na implantologické zákroky. K navýšení počtu těchto klientů jí ovšem chyběla jasná komunikační strategie. Nevěděla jak lidé podobné služby vyhledávají ani na základě čeho se rozhodují při oslovení specialisty.
→ Hlavní zjištění:
Zubní implantáty představují pro mnoho pacientů významnou investici, a proto jejich pořízení pečlivě zvažují. Výzkum například ukázal, že při rozhodování o pořízení implantátů hraje klíčovou roli dlouhodobost tohoto řešení a s tím spojený pocit jistoty. Díky rozhovorům s pacienty, dotazníkům a analýze stávajících komunikačních kanálů jsme:
- identifikovali primární cílovou skupinu a její specifika
- zjistili, co motivuje pacienty k investici do implantátů
- pochopili jaké obavy a překážky je od této investice naopak odrazují
- stanovili, které komunikační kanály jsou pro oslovení této skupiny nejúčinnější
→ Řešení a dopad:
Vypracovali jsme marketingovou analýzu, díky které se ordinace může zaměřit na poskytování svých specializovaných služeb:
- Vypracovali jsme Value Proposition Canvas, který detailně mapuje motivace a bariéry pacientů. Ordinace teď ví, jaké obavy spojené se zákroky ve své marketingové komunikaci utěšit a které motivační aspekty naopak vyzdvihnout.
- Sestavili jsme přehled nejefektivnějších kanálů pro marketingovou komunikaci. Vhodným zacílením prostředků tak pracoviště posílí své specializované působení a zkvalitní péči o pacienty.
- Na strategický rámec jsme později s klientem navázali i tvorbou nového webu.